Je website goed vindbaar?

Uiteraard moet je website gemakkelijk gevonden worden met zoekmachines zoals Google. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Google past regelmatig de algoritmes aan, die worden gebruikt voor het indexeren van websites. Daarbij zit de concurrentie ook niet stil. Nieuwe websites worden ontwikkeld, bestaande websites worden verbeterd. Hoe zorg je dan dat je website op de eerste pagina blijft staan?

Een veel gebruikte oplossing is het inschakelen van een gespecialiseerd SEO (Search Engine Optimization) bedrijf. Die ontwikkelen toevoegingen voor je website, met als doel om beter gevonden te worden. Soms gaat het om extra pagina's binnen de website, soms om zogenaamde landingspagina's. Dat zijn websites die bestaan uit één pagina, waarop wordt doorverwezen naar je echte site.

We hebben dit onlangs voor een aantal gevallen onderzocht en telkens bleek de echte website hoger te scoren dan de landingspagina. Dat komt omdat Google het erg waardeert als je veel eigen content hebt. Een websites met veel pagina's heeft daarom een voordeel boven een website met weinig pagina's, hoe goed de domeinnaam ook gekozen is. Landingspagina's zijn vooral geschikt als ondersteuning van marketing-acties.

Onze opvatting is dat je beter je geld kunt uitgeven aan het verbeteren van je website, dan aan het ontwikkelen van toevoegingen. Sleutelfactoren zijn: het vergroten van het aantal pagina's, technische verbeteringen (bijvoorbeeld het toepassen van leesbare url's) en gebruik maken van speciaal voor dit doel ontwikkelde tools zoals de Google Webmaster-tools.

Wij volgen de ontwikkelingen op de voet, zodat we je kunnen helpen met deze uitdaging. 

Ga terug